Vizitka EN

Letohradské soukromé gymnázium - Gymnázium Letohrad

Proč k nám I Jedinečný program I Kontakty I Přijímací řízení I Prospěch I G Mail I Jídelna

Škola
Navštívili nás
QR

Expedice Nízké Tatry 2007

Ve dnech 27 - 30.9. se konal druhý ročník Expedice Nízké Tatry. Účast byla nevelká -stejně jako loni jsme vyjeli pouze čtyři, z toho z naší školy pouze dva lidé. Stejně jako loni jsme vyjeli nočním vlakem Cassovia, u kterého jsme očekávali, že bude dost přecpaný. Ukázalo se, že je to slabé slovo, protože už od Ústí jsme si cestu užívali ve stoje v chodbičce u WC. Pokud se nám zdálo, že takové cestování nestojí za nic,tak jsme byli vyvedeni z omylu v Bohumíně, kde od soupravy odpojili 4 vagóny, následkem čehož na nástupišti zůstalo 150 zoufalých tatranských poutníků, kteří se pod vysněné vrcholy neměli jak dostat. My jsme ale nezaváhali a po krátkém souboji s lidmi v přecpaných chodbách jsme zvolili jedinou možnou variantu - na WC totiž bylo volno…. …a tak jsme si romantiku záchodové pouti včetně patřičných čichových i vizuálních vjemů užívali po následující tři hodiny. K tomu utrpení jen tolik, že bych nikdy nevěřil, že se do prostoru 1,5 x 1,5 metru vejdou čtyři lidé i s batohy. Nikdy bych také nevěřil, že se také dá spát ve stoje….

Po několikahodinové jízdě jsme se octli na nádraží v Popradu, tam jsme přestoupili na autobus a po půlhodinovém šplhání po úzkých serpentinách se před námi objevila poslední stanice - Čertovica. Počasí bylo skutečně čertovské - občasný mírný déšť, který nás trochu otrávil v Popradu, se změnil v déšť souvislý, navíc násobený dost silným větrem. Vzpomínky na podzimní krajinu, zalitou zlatým zářijovým sluncem - tak jak jsme to zažili loni, rychle vzaly za své, místo toho nás čekala temná romantika putování v mlze a větru. Na hřebenech se počasí výrazně zhoršilo, mlha zhoustla a znatelně se ochladilo….slota byla taková, že nás před mokrem a zimou neochránily ani naše goretexové skafandry. Teď už bylo bez pochyb, že se v tomhle počasí pod plachtou spát nedá a že je třeba přidat do kroku, abychom dorazili na Štefánkovu chatu dříve, než se tam nahrnou davy ostatních turistů, abychom si včas stihli zabrat místo na spaní.

Oproti minulému roku jsme na Štefáničku dorazili již před druhou hodinou odpoledne, podařilo se nám obsadit poslední volný pokoj a celé odpoledne jsme trávili jen spánkem a sušením oblečení…asi nikdy nezapomenu na zvláštní atmosféru ztemnělého pokoje nasvíceného jen rudě žhnoucími spirálami elektrického radiátoru a temné vibrace na hranici slyšitelnosti způsobené běsnící vichřicí. Večer jsme se šli nadlábnout do jídelny ale ani žaludky plné tatranského gulášku nezahnaly obavy z následujícího dne - protože vichřice zřetelně nabírala na intenzitě.

Ráno nás ale potěšila jedna věc, vítr zrychlil na nejméně 100 km za hodinu, ale přestalo pršet. To byla výzva – nezdržovali jsme se a vyrazili na cestu a dobře jsme udělali. Za Chopkem, který se ještě skrýval v mlze a temnotách, přišly partie s ostrými hřebeny, přes které přetékaly kilometrové cáry rozervaných mraků. Bylo evidentní, že se mlha začíná rozfoukávat, což nám za pár minut potvrdil pohled na modrou oblohu, a v podvečer na nás jako příslib lepších časů pozdravilo zapadající slunce. Byl to krásný večer, strávený nad vařičem s bublající gulášovou, s pohledem na údolí Váhu a s vědomím, že i pro tento nocleh máme jisté místo v chatě.

Ráno nás probudil výjev, v jehož splnění nikdo nedoufal – nádherná inverzní oblačnost zakrývající horní Pováží a nad tímto mlžným mořem nekonečná dálava sytě modré oblohy. To nás nádherně rychle vyhnalo ze spacáků a tak jsme v 8:00 už byli s batohy na zádech a na cestě do Liptovské Lúžni. Čekalo nás posledních pár kilometrů po liduprázdné hřebenovce, přes moře žluté trávy a s nádherným výhledem na Fatru a Roháče. Mizerné počasí minulých dnů bylo zapomenuto a nebýt neděle, tak bychom v Tatrách zůstali….

Nádherné počasí vydrželo během sestupu z hor i během cesty vlakem domů, navíc se nám podařilo dorazit na nádraží tak, že se nám oproti původnímu plánu podařilo dostat se domů ještě v neděli večer. A celkové hodnocení? Byl to fajn vandr, utrpení čtvrteční noci a pátku nakonec stála za to a kdo nejel, může jen litovat!

Upozornění - film je určen pouze pro diváky s vyrovnanou nervovou soustavou !!!

Copyright © Gymnázium Letohrad - Letohradské soukromé gymnázium o.p.s.
Všechna práva vyhrazena.

Publikováno: 16.10. 2007 (2007 čtenářů)

[ Zpět ]
Content ©

BAKALÁŘI    RVP    FRAUS      KLÍČ KE VZDĚLÁNÍ

Nová stránka 30 Nová stránka 272 Nová stránka 272

Nová stránka 1
Využíváme bez jediného výpadku u

SvetHostingu.cz - ideální webhosting

Využíváme bez jediného výpadku už 11 let!!!! Doporučujeme!